viragostarclub.nl forum index viragostarclub.nl

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

[color=red]ALDI OLIE ALERT !!!![/color]

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    viragostarclub.nl forum index -> Motorzaken/ervaringen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
alipapa34

BerichtGeplaatst: vr jul 02, 2010 10:58 am    Onderwerp: [color=red]ALDI OLIE ALERT !!!![/color] Reageer met quote

Hallo,

Zoals bekend zijn de XV motoren ontwikkeld voor het gebruik van SE/SF minerale smeerolie of een olie met een JASO-MA specificatie, andere duurdere en olien met een SG/SH etc zijn funest voor de koppeling en ook de versnellingsbak en startsysteem hebben er op lange duur problemen mee.
De diverse supermarkten leverden nog steeds de juiste olie voor onze trouwe stampers maar daar is verandering in gekomen.
De ALDI nu levert sinds kort een SG olie die niet aan de JASO MA eisen voldoet en dus niet gebruikt kan worden zonder problemen.
Voor de zekerheid heb ik nog even contact gehad met de leverancier van Aldi om een en ander kort te sluiten.
Deze heeft navraag gedaan bij zijn Blender/oliemaatschappij en mij later dus verteld dat de olie geen JASO-MA specificatie heeft en dus niet meer bruikbaar is voor onze XV`s en vele andere motoren.
Voor de volledigheid moet ik er ook nog even bij vertellen dat een SG olie MET JASO-MA specifikatie dus wel goed is voor onze machines.
Dat zijn dan meestal olien met een prijskaartje.
Een blender die mog steeds ,en dat doen ze al vele tientallen jaren olie blend (van dopes voorziet vlgs specifikatie) is METROPA Rotterdam
Deze heel grote blender die voornamelijk aan het bedrijfsleven levert maar ook prive , daar is echt nog alles te koop, elke olie van SA tot een eind in het alfabet is daar leverbaar en wat wel een beetje uniek is ook een FS olie speciaal voor motorfietsen, dus met een JASO MA specifikatie.
Deze minerale basis olie heeft een Temperatuur/Waterstof behandeling gehaden ook met een unieke literprijs !!!!!
De olie wordt soms wel synthetisch genoemd maar volgens duitse wetgeving mag dit niet omdat het gewoon minerale basis olie is met een extra behandeling om de eigenschappen in de richting van een synthetische olie te brengen.
Dan nog even, een echte synthetische olie die niet gemaakt is van minerale olie is bijna altijd te herkennen aan de dikte aanduiding voor de W, dus 0W.. of 5W.. en is onbruikbaar in onze machines.
Synthetic blend , half synthetisch en semi synthetisch zijn handelskreten zonder enige betekenis vlgs rechterlijke uitspraak in de USA.

Alleen je gebruiksaanwijzing van de motor geeft aan welke olie gebruikt mag worden , mijn gebruiksaanwijzing voor een XV 750`92 geeft aan SE/SF olie !!!

Tot uw dienst,

Alipapa34
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
the.red.baron

BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2010 6:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo

Ik vind een motor zo'n kostbaar bezit dat ik me niet schuldig wil maken aan het gebruik van inferieure olie.
Ik koop daarom mijn olie bij de motorzaak, dan weet ik tenminste dat ik goed spul heb.

Groeten
Herman
alipapa34

BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 6:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Herman,

Het is jammer dat je net als heel veel anderen door het ontbreken van voldoende kennis van de oliebranche aangewezen bent op wat derden je niet belangeloos aanpraten.
Voorts is het zonder voldoende kennis van deze branche niet juist om olie te kassificeren als zijnde inferieur !
Ik vind het niet eerlijk als er 5 tot 20 keer de inkoopprijs van de smeerolie wordt gevraagd en klakkeloos wordt betaald, dat heeft niets meer met handel te maken maar is gewoon het tillen van niet deskundige consumenten.

Mijn specificaties zijn onder meer bevoegdheid voor de hele voertuigbranche met als punt een op mijn lijst ~~consumenten~~ belangen middels eerlijke informatie.

Arie
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
the.red.baron

BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 5:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Arie

Ja, je kunt niet overal verstand van hebben, daarom ben je voor kennis over dingen waar je weinig van af weet aangewezen op anderen
waarvan je zou mogen verwachten dat ze er kennis van hebben omdat ze dat als beroep uitoefenen.
Denk maar eens aan een stucadoor, een metselaar of een auto- of motormonteur.

Ik heb overigens eens vluchtig zitten kijken op de site van Metropa en daar staan een hoop interessante dingen op.

Groeten
Herman
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    viragostarclub.nl forum index -> Motorzaken/ervaringen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: